Επικοινωνιακή Διαχείριση και Ένταξη Ατόμων με Αναπηρία στο Εργασιακό Περιβάλλον

Η επιμόρφωση έχει ολοκληρωθεί

Πού απευθύνεται:

  • Σε Πτυχιούχους Ανώτατης Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Ιδιωτικών Σχολών από κάθε μέρος της Ελλάδας ή το εξωτερικό, εφόσον το Πρόγραμμα θα είναι εξ αποστάσεως, με σύγχρονη ή ασύγχρονη τηλεκπαίδευση
  • Σε Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης.
  • Σε υπαλλήλους Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Περιφέρειας
  • Σε υπαλλήλους ΟΑΕΔ
  • Σε εκπαιδευτικούς δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, ΙΕΚ, ΕΠΑΛ, ΚΕΚ και ΕΝΕΕΓΥΛ (Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων)
  • Σε Επιχειρηματίες -Εργοδότες μεγάλων και μικρο-μεσαίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών
  • Στελέχη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα
  • Επαγγελματίες (Νομικούς, Τραπεζίτες, Ασφαλιστές κ.ά.) 

Πού στοχεύει:

Το παρόν Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης στοχεύει:

  • Στην ανίχνευση του ρόλου του σχολείου και της γενικότερης εκπαίδευσης για την κοινωνικοποίηση των παιδιών με αναπηρία μέσα από τη συμμετοχή τους σε προγράμματα συνεκπαίδευσης και δράσεων επαγγελματικής σταδιοδρομίας και αποκατάστασης
  • Στην απόκτηση γνώσεων αναφορικά με την συμβουλευτική γονέων, ώστε να παρεμβαίνουν αποτελεσματικά μέσα από την εκμάθηση μοντέλων στην επαγγελματική ανάπτυξη και ένταξη των παιδιών τους
  • Στη γνώση και εμβάθυνση μοντέλων επαγγελματικής ανάπτυξης, συμβουλευτικής, προσβασιμότητας και ένταξης στην εργασία, με στόχο την ανάληψη πρωτοβουλιών των ατόμων με αναπηρία, ώστε να αποφασίζουν για τη ζωή τους
  • Στη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητα συγκρότησης προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που να προετοιμάζουν τα άτομα με αναπηρία για την ένταξή τους στο εργασιακό περιβάλλον, στην αγορά εργασίας και στις νέες μορφές επιχειρηματικότητας με την πρόοδο της τεχνολογίας και της διάχυσης της πληροφορίας και της ψηφιακής επικοινωνίας
  • Στην απόκτηση βασικών γνώσεων αναφορικά με τις εννοιολογικές προσεγγίσεις της αναπηρίας και της εργασίας και διαφορετικότητας, τις επικοινωνιακές στάσεις και εργασιακές δεξιότητες της συνεργατικότητας, ενσυναίσθησης, διαπροσωπικής επικοινωνίας, αποδοχής και αλληλεγγύης εργοδοτών και εργαζομένων σχετικά με την εργασιακή ένταξη ατόμων με αναπηρία
  • Στην αναζήτηση και ανίχνευση απαντήσεων στους προβληματισμούς που θέτουν εργοδότες σχετικά με την πρόσληψη, απασχόληση, αντιμετώπιση ατόμων με αναπηρίες, οργανωτικά οφέλη και οικονομικά κέρδη
  • Στη συνειδητοποίηση των προϋποθέσεων και στάσεων για την προσαρμογή των ατόμων με αναπηρία στο εργασιακό περιβάλλον, τη συμμόρφωση εργοδοτών και εργαζομένων στο νόμο και στις κοινωνικές αξίες, τη σημασία και το περιεχόμενο της κοινωνικής στήριξης για τα άτομα με αναπηρία
  • Στην απόχτηση γνώσεων στις νέες αντιλήψεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τον κοινωνικό αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία, την πρόσβασή τους σε δικαιώματα, αγαθά, υπηρεσίες, καθώς και τη διασφάλιση της προσβασιμότητάς τους στο εργασιακό περιβάλλον με τις ανάλογες κτηριακές εγκαταστάσεις με στόχο την αξιοπρεπή τους διαβίωση
  • Στην απόχτηση γνώσεων για τη συνταγματική και νομοθετική διασφάλιση σχετικά με την ισότιμη πρόσβαση ατόμων με αναπηρία στο εργασιακό γίγνεσθαι, καθώς και νόμους και εγκυκλίους που αφορούν στις μορφές απασχόλησης, στην προστασία, στις αμοιβές, στις σχέσεις εργασίας, στις διοικητικές κυρώσεις κ.ά.
  • Στην εμβάθυνση γνώσεων σχετικά με τις δυνατότητες ατόμων με αναπηρία σε ευέλικτες μορφές αυτοπασχόλησης, τους παράγοντες που επηρεάζουν την αυτοαπασχόληση, τη σημασία και τις δυνατότητες που παρέχει η τηλεργασία στα άτομα με αναπηρία, καθώς διευκολύνει την εργασιακή τους ένταξη και ενδυναμώνει την επαγγελματική τους ανάπτυξη, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες κοινωνικό-οικονομικές αλλαγές
  • Στην ανάπτυξη των γνώσεων τους αναφορικά με την οικονομική και κοινωνική στήριξη, τη σχέση της αυτοαπασχόλησης και της επιχειρηματικότητας στα άτομα με αναπηρία, τους λόγους και τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή τους στην επιχειρηματικότητα, τους φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, τη σημασία του ηλεκτρονικού επιχειρείν μέσα από διαδικτυακά συστήματα με παράλληλη ενίσχυση της επιχειρηματικότητας ως μεγαλύτερη παροχή δυνατοτήτων εύρεσης εργασίας για άτομα με αναπηρία.

Τι αναμένεται να επιτευχθεί:

Το συγκεκριμένο Δια Βίου Πρόγραμμα,  φιλοδοξεί να αναπτύξει τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη μια νέα φιλοσοφία για την εκπαίδευση, τις εκπαιδευτικές ανάγκες ατόμων με αναπηρία, τα δικαιώματα, τις κοινωνικές αξίες, τις παροχές πρόσβασης με στόχο την επαγγελματική τους ένταξη στο εργασιακό περιβάλλον, να αναδείξει  τις  δυνατότητες ανέλιξης και κοινωνικής στήριξης μέσα από τις επικοινωνιακά βέλτιστες εργασιακές σχέσεις στον εργασιακό χώρο και να ενισχύσει τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία να συνδέσουν την αυτοαπασχόληση με την επιχειρηματικότητα ως μια ευέλικτη μορφή ένταξή τους στο εργασιακό περιβάλλον στη σύγχρονη ψηφιακή επικοινωνία και τηλεργασία

Η επικοινωνιακή διαχείριση των ΑμεΑ στις εργασιακές σχέσεις, στην πρόσληψή τους και τη στήριξή τους στον χώρο της εργασίας αποτελεί σήμερα αδήριτη αναγκαιότητα σε μια κοινωνία με ραγδαίες οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές μεταβολές, που επηρεάζουν το βασικό τομέα της επιχειρηματικότητας και αυτοαπασχόλησης στον οποίο τα άτομα με αναπηρία βρίσκουν περισσότερες δυνατότητες, για να ικανοποιήσουν την ανάγκη τους για αυτονομία, ανεξαρτησία, ευελιξία, ανάληψη πρωτοβουλιών, ενσωμάτωση, κοινωνική συμμετοχή, ισορροπία και αρμονία στην επαγγελματική και προσωπική ζωή. 

Σκοπός – Προσδοκώμενα Αποτελέσματα

Το παρόν Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης αποσκοπεί στην απόκτηση βασικών γνώσεων σχετικά με την παρεχόμενη εκπαίδευση σε άτομα με αναπηρία, αναδεικνύοντας το βασικό ρόλο του σχολείου για την ενδυνάμωση της κοινωνικής συμμετοχής τους και κοινωνικοποίησή τους μέσα από προγράμματα συνεκπαίδευσης, ώστε να αναπτύξουν τις ανάλογες επικοινωνιακές δεξιότητες και δράσεις για τη μελλοντική τους επαγγελματική αποκατάσταση και ένταξη στο χώρο της εργασίας. Οι παρωχημένες κοινωνικές αντιλήψεις για τα άτομα με αναπηρία επιβάλλουν πολύ περισσότερο σήμερα στο σύγχρονο πολύπλοκο και πολυεπίπεδο περιβάλλον την επαγγελματική ανάπτυξη και συμβουλευτική ατόμων με αναπηρία, ώστε αφενός να αποχτήσουν εκείνες τις δεξιότητες και ικανότητες που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ένταξή τους στην εργασιακή πραγματικότητα. Αφετέρου δημιουργείται ένας νέος προβληματισμός μέσα από τον οποίο αναδύονται νέοι τρόποι αντιμετώπισης της εργασίας των ατόμων με αναπηρία, με προσανατολισμό στις στάσεις και στα χαρακτηριστικά εργοδοτών και εργαζομένων ή συναδέλφων τους στο χώρο όπου εργάζονται, την ανάδειξη χαρακτηριστικών και παραγόντων παραγωγικότητας, αξιοπιστίας, οργανωτικά οφέλη και οικονομικά κέρδη, γεγονός που οδηγεί σε υιοθέτηση νέων και βέλτιστων μορφών εργασιακών σχέσεων, που εστιάζονται στη κοινωνική στήριξη και ενσυναίσθηση των ατόμων με αναπηρία. Η εμβάθυνση γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα από μελέτες περίπτωσης σε συνδυασμό και με το θεωρητικό μέρος του εν λόγω προγράμματος θα συμβάλλει στη βαθύτερη κατανόηση της συνύπαρξης των ατόμων με αναπηρία στο εργασιακό περιβάλλον με ό,τι αυτό συνεπάγεται αναφορικά με τις στάσεις, τις συμπεριφορές, την πρόσβαση και την προσβασιμότητα, τις κτηριακές εγκαταστάσεις σε σχέση με την αειφορική διαχείριση, τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης και αυτοαπασχόλησης, την ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας, το νομοθετικό πλαίσιο και ό,τι άλλο δύναται να καταδείξει την αναγκαιότητα της επικοινωνιακής διαχείρισης και ένταξης των ατόμων με αναπηρία στο εργασιακό περιβάλλον, όπου τα άτομα αυτά αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο στιγματισμό ως βιώσιμοι εργαζόμενοι και επιχειρηματίες.

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα:

  • Να αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι βασικές γνώσεις αναφορικά με την αναπηρία και τη σχέση με την εργασία, τη συμμετοχή της εκπαίδευσης και ειδικότερα το ρόλο του σχολείου στην ομαλή και ισότιμη ένταξη ατόμων με αναπηρία στο εργασιακό περιβάλλον, ώστε να μπορούν να οραματίζονται για την επαγγελματική τους μελλοντική σταδιοδρομία
  • Να αναπτύξουν γνώσεις και τεχνικές μέσα από την εκμάθηση μοντέλων και την εφαρμογή τους στο πλαίσιο της επαγγελματικής και συμβουλευτικής ανάπτυξης και ένταξης των ατόμων με αναπηρία στην εργασιακή πραγματικότητα
  • Να αποκτήσουν γνώσεις και προσόντα για την κατάρτιση προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης ΑμεΑ, με στόχο την ομαλή κοινωνικοποίηση και ένταξή τους στην αγορά εργασίας και στην επιχειρηματικότητα
  • Να γνωρίσουν, να κατανοήσουν και να ασκηθούν μέσα από μελέτες περίπτωσης στην επικοινωνιακή διαχείριση της διαφορετικότητας, τις απαιτούμενες τεχνικές και δεξιότητες, στην αντιμετώπιση προβληματισμών των εργοδοτών για πρόσληψη, απασχόληση και αντιμετώπιση ΑμεΑ στο χώρο της εργασίας
  • Να γνωρίσουν, να κατανοήσουν και να ασκηθούν μέσα από μελέτες περίπτωσης τη σημασία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων κατάρτισης διαμέσου των οποίων δύναται να καταστεί κατανοητή η βαθύτερη προσέγγιση της κατασκευής της αναπηρίας, η διαδικασία της δημιουργίας της, των παραγόντων που την επηρεάζουν, την ενισχύουν και την παγιώνουν, με απώτερο στόχο να αναδειχθεί η ωφελιμότητα και αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης, που διευκολύνουν σε κοινωνικό-ψυχολογικό πλαίσιο τα παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την επαγγελματική εκπαίδευση και ανάπτυξη των ατόμων με αναπηρία, την αντιμετώπισή τους από τους εργοδότες, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των εργοδοτών, οργανωτικά οφέλη και οικονομικά κέρδη, την κοινωνική τους στήριξη στην εργασία, τους φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, όπως οι κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί εργαζομένων, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες κοινωνικό-οικονομικές αλλαγές
  • Να διευρύνουν τις γνώσεις τους αναφορικά με το νομοθετικό πλαίσιο και τη συνταγματική διασφάλιση, που αφορά την ίση μεταχείρισή τους, την προστασία στην απασχόλησή τους αλλά και την προσβασιμότητά τους στον εργασιακό χώρο σε συνάφεια με τις κτιριακές εγκαταστάσεις και την αειφορική διαχείριση
  • Να εκπαιδευθούν και να καταρτιστούν σε γενικές και ειδικές γνώσεις για την υιοθέτηση στάσεων και χαρακτηριστικών για την προσαρμογή των ατόμων με αναπηρία στο εργασιακό περιβάλλον, τα δικαιώματα, τις κοινωνικές αξίες, την ηθική και την ενσυναισθηματική αντιμετώπισή τους στον εργασιακό χώρο
  • Να αποκτήσουν γνώσεις για τις δυνατότητες και τα σημαντικά αποτελέσματα που επιφέρει η αυτοαπασχόλησή τους και η γενικότερη απασχόλησή τους με την επιχειρηματικότητα, ενδυναμώνοντας στοιχεία του χαρακτήρα τους, όπως αυτονομία, ανεξαρτησία, ικανότητα στη λήψη αποφάσεων, αναγνωρισιμότητα, αυτοπραγμάτωση, ενσυναίσθηση, κ.ά.
  • Να αποκτήσουν σημαντικές και ειδικές γνώσεις στο ηλεκτρονικό επιχειρείν μέσα από τα διαδικτυακά συστήματα και να κατανοήσουν τον τρόπο που συνδέεται το ηλεκτρονικό επιχειρείν στις ευκαιρίες αυτοαπασχόλησης και επαγγελματικής ενδυνάμωσης των ατόμων με αναπηρία.

Μαθησιακοί Στόχοι του Εκπαιδευτικού Προγράμματος

 

Οι μαθησιακοί στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Η επιμόρφωση και κατάρτιση που οδηγούν σε πιστοποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των καταρτιζόμενων σε ζητήματα που αφορούν τη συγκρότηση και τη διαμόρφωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων ατόμων με αναπηρία, την ειδική επαγγελματική τους ανάπτυξη με στόχο την ανταπόκρισή τους στις σύγχρονες κοινωνικό-οικονομικές αλλαγές
  • Η επιμόρφωση και κατάρτιση που οδηγούν σε πιστοποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των καταρτιζόμενων σε τεκμηριωμένες πρακτικές για τη ρεαλιστικά επιτυχή μετάβαση των ατόμων με αναπηρία από τη Β/θμια Εκπαίδευση στην αγορά εργασίας, με ενδεδειγμένες και εφαρμόσιμες μεθόδους
  • Η επικαιροποίηση και εμβάθυνση των γνώσεων σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα, όπως στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στη Συμβουλευτική Επαγγέλματος για άτομα με αναπηρία, στην Επικοινωνία στους Οργανισμούς και στις Επιχειρήσεις, στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, στην Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία, στην Κοινωνική Επιχειρηματικότητα, στις Εργασιακές Σχέσεις και Εργασιακό Δίκαιο, στο Περιβάλλον και την Αειφορική Διαχείριση κ.ά.
  • Η διεύρυνση των γνώσεων σε διαφορετική της δικής τους επιστήμης αντικείμενα, κυρίως διεπιστημονικού ενδιαφέροντος, με απώτερο στόχο τη σύνδεση της θεωρίας με την εμπειρία των εργοδοτών και των εργαζομένων στη διαχείριση και ένταξη των ΑμεΑ στο εργασιακό περιβάλλον, στην οποία υπεισέρχονται ποικίλα επιστημονικά πεδία και διεπιστημονικές προσεγγίσεις, όπως ειδική αγωγή, ψυχολογία, φιλοσοφία, κοινωνιολογία, επικοινωνία, επιχειρηματικότητα, οικονομία, ηλεκτρονικό επιχειρείν συμβουλευτική επαγγέλματος κ.ά.
  • Η επιμόρφωση σε ζητήματα που αφορούν σε ειδικά προγράμματα συνεκπαίδευσης και δράσης των ατόμων με αναπηρία, σε μεθόδους παρέμβασης των γονέων για την επαγγελματική ένταξη των παιδιών τους στην εργασία, σε μεθόδους και μοντέλα επαγγελματικής ανάπτυξης και αυτοπροσδιορισμού των ΑμεΑ, σε πρακτικές και εφαρμόσιμες μεθόδους διευκολυντικής μετάβασης από τη Β/θμια στην αγορά εργασίας, σε ανθρώπινα δικαιώματα αναφορικά με την ισότιμη πρόσβαση ΑμεΑ στο εργασιακό γίγνεσθαι, σε τομείς αυτοαπασχόλησης και επιχειρηματικότητας, σε προσαρμογή τους στην τηλεργασία και στη νέα μορφή ψηφιακής επικοινωνίας
  • Η επαγγελματική κατάρτιση σε ζητήματα που αφορούν την επικοινωνιακή διαχείριση και ένταξη ατόμων με αναπηρία στο εργασιακό περιβάλλον, με εστίαση σε θέματα που αφορούν την ειδική αγωγή και την απαιτούμενη εκπαίδευσή τους από την παιδική ηλικία ως προθάλαμος ενεργοποίησης, δραστηριοποίησης και ένταξής τους στην εργασία και στην αγορά εργασίας, τις εργασιακές σχέσεις, τα οργανωτικά οφέλη και τα οικονομικά κέρδη, τους παράγοντες και τις προϋποθέσεις κοινωνικής στήριξης, την αυτοαπασχόληση και την επιχειρηματικότητα, τις ευέλικτες μορφές αυτοαπασχόλησης και την επιχειρηματικότητα, τους φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, όπως οι κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις.

 

Ομάδα Στόχος (περιγραφή- διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών- κριτήρια επιλογής)

 

  1. Περιγραφή της Ομάδας- Στόχου:
  • Σε Πτυχιούχους Ανώτατης Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Ιδιωτικών Σχολών από κάθε μέρος της Ελλάδας ή το εξωτερικό, εφόσον το Πρόγραμμα θα είναι εξ αποστάσεως, με σύγχρονη ή ασύγχρονη τηλεκπαίδευση
  • Σε Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης
  • Σε υπαλλήλους/στελέχη Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Περιφέρειας στον τομέα της εφαρμοσμένης κοινωνικής πολιτικής και της εκπαίδευσης και ΟΑΕΔ
  • Σε εκπαιδευτικούς δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, ΙΕΚ, ΕΠΑΛ, ΚΕΚ, ΣΔΕ και ΕΝΕΓΥΛ (Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων)
  • Σε Επιχειρηματίες-Εργοδότες μεγάλων και μικρο-μεσαίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών
  • Στελέχη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα
  • Επαγγελματίες (Νομικούς, Τραπεζίτες, Ασφαλιστές κ.ά.)
  • Συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού και σταδιοδρομίας
  • Ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτές ενηλίκων σε θέματα επαγγελματικής συμβουλευτικής για Άτομα με Αναπηρία και Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες
  • Υπεύθυνους διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού

Στόχος:

  • Να αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι εκπαιδευτικές γνώσεις για τα άτομα με αναπηρία, την ειδική αντιμετώπισή τους, τις ιδιαιτερότητές τους στη μαθησιακή διαδικασία για την ισότιμη ένταξη και πρόσβασή τους στον εργασιακό χώρο, τις επικοινωνιακές δεξιότητες στη διαχείρισή τους από την πλευρά των εργοδοτών και των εργαζομένων, με στόχευση την κοινωνικοποίησή τους και την κοινωνική τους στήριξη,
  • Να αναπτύξουν και να βελτιώσουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στη συμβουλευτική και επαγγελματική ανάπτυξη των ατόμων με αναπηρία σε προγράμματα κατάρτισης και επαγγελματικής τους εκπαίδευσης
  • Να αναπτύξουν τις γνώσεις τους στις έννοιες και τους συσχετισμούς των όρων αναπηρία και εργασία, διαφορετικότητα, εργασιακές σχέσεις και διαπροσωπική επικοινωνία και να αναπτύξουν συναισθήματα αποδοχής, αλληλεγγύης, σεβασμού, συμμετοχικότητας, συνεργατικότητας και αναγνωρισιμότητας των ατόμων με αναπηρία
  • Να γνωρίσουν πτυχές της μεταχείρισης των ατόμων με αναπηρία στην εργασία και στην απασχόληση, όπως και ανάληψης δράσης από το Συνήγορο του Πολίτη, τη συμμόρφωση εργοδοτών και εργαζομένων στο νόμο στις ηθικές και κοινωνικές αξίες
  • Να γνωρίσουν σε βάθος και να κατανοήσουν το νομικό πλαίσιο που διέπει τα δικαιώματα, την αξία, την προστασία και υποστήριξη των ΑμεΑ με τη μορφή εργαζομένων στο εργασιακό περιβάλλον
  • Να αποκτήσουν γνώσεις στη δυναμική της αυτοαπασχόλησης και επιχειρηματικότητας των ατόμων με αναπηρία μέσα από το ηλεκτρονικό επιχειρείν και άλλες μορφές απασχόλησης, που διευρύνουν την κοινωνική απασχόληση, όπως και η συμβολή των φορέων της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας
  • Να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τις προοπτικές των ΑμεΑ και την ενίσχυση της ένταξής τους στην εργασία και στην αυτοαπασχόληση στο πνεύμα της νέας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας των απρόβλεπτων και ραγδαίων κοινωνικών, οικονομικών, πολιτικών και εκπαιδευτικών αλλαγών.

 

Κριτήρια Επιλεξιμότητας:

Ένα από τα βασικά κριτήρια επιλεξιμότητας επιμορφούμενων αποτελεί το τρέχων εργασιακό  status τους. Ως εκ τούτου:

  • Σε Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης
  • Σε υπαλλήλους Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Περιφέρειας και ΟΑΕΔ
  • Σε εκπαιδευτικούς δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, ΙΕΚ, ΕΠΑΛ, ΚΕΚ και ΕΝΕΓΥΛ (Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων)
  • Σε Επιχειρηματίες-Εργοδότες μεγάλων και μικρο-μεσαίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών

             έχουν προτεραιότητα κατά την επιλογή.

  • Προαπαιτούμενες γνώσεις- προσόντα- εφόδια (πχ πρόσβαση στο διαδίκτυο, γνώσεις Η/Υ):
  • Βασικές γνώσεις σε υπολογιστή και κατοχή προσωπικού λογαριασμού email
  • Δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο και σύνδεσης με πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
  • Προαιρετικά: Βασικές γνώσεις αγγλικής γλώσσας (επίπεδο lower)

 

Πιστοποιητικό – Μονάδες ECVET

Πιστωτικές μονάδες

60 ECTS

Διάρκεια

Το Πρόγραμμα έχει ετήσια εντατική εννεάμηνη (9) διάρκεια και αντιστοιχεί σε 420 ώρες εκπαίδευσης. Αναλυτικότερα:

  • Οι 350 ώρες αντιστοιχούν σε ώρες διδασκαλίες
  • Οι 70 ώρες αντιστοιχούν στις μελέτες περίπτωσης
  • Τα μαθήματα είναι δέκα (10) και κάθε κύκλος μαθήματος αντιστοιχεί σε 35 ώρες

 Τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευομένων

  • Μελέτες περίπτωσης
  • Κουίζ αυτοαξιολόγησης

Απαραίτητα δικαιολογητικά

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση υποψηφιότητας όπου θα συνοδεύεται από τα παρακάτω δικαιολογητικά.

  • Φωτοτυπία ταυτότητας
  • Σύντομο βιογραφικό σημείωμα
  • Αντίγραφα τίτλων σπουδών
  • Οποιοδήποτε στοιχείο αποδεικνύει την επιλογή της αντίστοιχης εκπτωτικής πολιτικής (εφόσον έχει επιλεγεί)

 

Έναρξη

Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει μόλις συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός φοιτητών.

Η εξόφληση της εγγραφής θα γίνει πριν από την έναρξη των μαθημάτων


Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Λογοκλοπή

Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ αποτελεί μέρος του Π.Δ.Μ. και συνεπώς η λειτουργία του εμπίπτει και διέπεται από τους κανόνες λειτουργίας του.

Ισχύουν τα ακόλουθα:

  1. Για τα πνευματικά δικαιώματα:
    1. Η αναπαραγωγή ολόκληρου ή τμημάτων πνευματικών έργων τρίτων προσώπων (βιβλίων, άρθρων, εργασιών, έργων εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών κ.λπ.), καθώς και η μετάφραση, η διασκευή, η παραποίηση ή απομίμησή τους, χωρίς την άδεια του δημιουργού τους, απαγορεύεται από το νόμο, ανεξάρτητα από τη μορφή με την οποία αυτή γίνεται (έντυπη, ηλεκτρονική, φωτογραφική, κλπ.) και συνιστά αστικό και ποινικό αδίκημα, συνάμα δε και σοβαρή πειθαρχική παράβαση.
    2. Κάθε δημιουργός ή συνδημιουργός έργου δικαιούται να αναφέρεται και να αναγνωρίζεται ως τέτοιος, απολαμβάνοντας και τα τυχόν περιουσιακά δικαιώματα που απορρέουν από το έργο.
    3. Η παράλειψη της αναφοράς της πνευματικής εισφοράς τρίτων προσώπων σε δημοσιευμένο έργο ή, αντίθετα, η συμπερίληψη προσώπου ως δημιουργού ή συνδημιουργού σε έργο, στο οποίο δεν εισέφερε προσωπικό δημιουργικό έργο, συνιστούν σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα και μπορούν να έχουν και άλλες νομικές συνέπειες. Σε περίπτωση έργου που είναι αποτέλεσμα της πραγματικής δημιουργικής συνεισφοράς περισσοτέρων προσώπων, τα πρόσωπα αυτά πρέπει να αναφέρονται όλα ως συνδημιουργοί του έργου κατά τη σειρά της σπουδαιότητας της συμβολής τους.
    4. Η εκμετάλλευση των περιουσιακών δικαιωμάτων που προκύπτουν από δικαιώματα βιομηχανικής ή πνευματικής ιδιοκτησίας από τον δημιουργό ή τον εφευρέτη μπορεί να υπόκειται σε περιορισμούς, προκειμένου, ιδίως, για έργα που παρήχθησαν με τα μέσα ή τη χρηματοδότηση του Π.Δ.Μ. ή άλλου φορέα.
    5. Για τη ρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων ερευνητικών έργων τα οποία εκπονούνται στο Π.Δ.Μ., πρέπει να υπογράφονται με την έναρξη των έργων αυτών σαφείς συμβάσεις ή πρωτόκολλα ανάμεσα στο Π.Δ.Μ. ή τον χρηματοδότη του έργου, τον υπεύθυνο του έργου και όλων των μελών της ερευνητικής ομάδας.
    6. Το Π.Δ.Μ. αποκτά δικαίωμα επί των αποτελεσμάτων της έρευνας, εφόσον αυτή διεξάγεται στις εγκαταστάσεις του ή χρηματοδοτείται από αυτό ή γίνεται με τη χρήση του ονόματός του. Εάν το αποτέλεσμα της έρευνας αποδώσει οικονομικά οφέλη, οι ερευνητές οφείλουν να το γνωστοποιούν εγγράφως στο Ίδρυμα και να συνάπτουν από κοινού σύμβαση εκμετάλλευσης.
  2. Για τα θέματα λογοκλοπής:
    1. Η λογοκλοπή ή η ευθεία παραβίαση των υποχρεώσεων που προκύπτουν από το πλέγμα των διατάξεων περί πνευματικής ιδιοκτησίας συνιστά σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, ιδιαίτερα όταν διαπράττεται από μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και απαντάται σε έργα που εμφανίζονται ως πρωτότυπα έργα του συγγραφέα τους.
    2. Εφαρμόζοντας στην πράξη τα προβλεπόμενα από την Ευρωπαϊκή χάρτα του ερευνητή και σε συνάφεια με την επαγγελματική ευθύνη των διδασκόντων για την πρόληψη της λογοκλοπής (plagiarism), το Π.Δ.Μ. παρέχει στους καθηγητές και το λοιπό διδακτικό προσωπικό τη δυνατότητα ελέγχου των εργασιών με ανάλογο λογισμικό (turnitin, http://turnitin.com/).

Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας δια μέσω του Κέντρου Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης θα προβεί στην επεξεργασία, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, των προσωπικών δεδομένων που περιλαμβάνονται στην αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και στα δικαιολογητικά συμμετοχής των ενδιαφερομένων στην παρούσα πρόσκληση με σκοπό την  επιλογή τους και τη συμμετοχή τους στο επιμορφωτικό πρόγραμμα. Νομική βάση για την επεξεργασία αποτελεί η παράγραφος 1 στοιχείο ε του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 και το άρθρο 5 του ν. 4624/2019 (εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας). Τα προσωπικά δεδομένα θα διαβιβάζονται κατά περίπτωση νομίμως σε συνεργαζόμενους φορείς (ενδεικτικά Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας), καθώς και στις αρμόδιες για την διαχείριση και έλεγχο των Κέντρων Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα τους, διόρθωσης ανακριβών ή συμπλήρωσης ελλιπών δεδομένων, διαγραφής των δεδομένων αν δεν είναι πλέον απαραίτητα σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους συλλέχθηκαν ή υποβλήθηκαν κατ’ άλλο τρόπο σε επεξεργασία ή αν αντιτίθενται στην επεξεργασία εφόσον δεν υπάρχουν επιτακτικοί και νόμιμοι λόγοι για την επεξεργασία, και περιορισμού της επεξεργασίας. Για κάθε ζήτημα σχετικά με την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθύνεται στον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων, επικοινωνώντας στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dpo@uowm.gr. Στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος θεωρεί ότι θίγεται κατά οποιονδήποτε τρόπο η προστασία των προσωπικών του δεδομένων, μπορεί να προσφύγει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).

 

Ημερομηνίες

1 Φεβρουαρίου 2022 00:00
31 Αυγούστου 2022 23:00
Κοζάνη, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Πληροφορίες

420 ώρες
180 ευρώ
Ενεργές εώς 31/1/2022
Δεν υπάρχουν εκπτωτικές πολιτικές



Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος

Αλευριάδου Αναστασία
alevriadou@uowm.gr
2385055085

Επιστημονικός Υπεύθυνος

Τριαντάρη Σωτηρία
striantari@uowm.gr
6936450479
( ώρες συνεργασίας 12 μμ. -2 μμ) Πληροφορίες για Δια Βιου dwpl@uowm.gr 2461068157- 68221 (11πμ - 1μμ)