ΣΙΑΠΕΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Ο Παναγιώτης Σιαπέρας γεννήθηκε το 1977 στην Αθήνα, όπου ολοκλήρωσε τις
εγκύκλιες σπουδές του.
Αποφοίτησε το 1999 από το τμήμα Εργοθεραπείας του Τ.Ε.Ι.
Αθήνας (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Αφού εργάστηκε σε μονάδες για άτομα με
διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, συνέχισε τις σπουδές του στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Έλαβε το δεύτερο προπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Ψυχολογία από το
Πανεπιστήμιο του Kent το 2003. Κατόπιν εργάστηκε στο Ινστιτούτο Ψυχιατρικής του
Πανεπιστημίου του Λονδίνου (King’s College London), όπου με υποτροφία
εξειδικεύτηκε (Msc- μεταπτυχιακό) στη διάγνωση και παρέμβαση ατόμων που
πάσχουν από διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και αντιμετωπίζουν και πρόσθετα
ζητήματα (διάγνωση και παρέμβαση) υπό την εποπτεία του Καθηγητή Ψυχιατρικής
Νίκανδρου Μπούρα.
Το 2008 με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών
(IKY) έλαβε διδακτορικό δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο του Cambridge υπό την
εποπτεία του Καθηγητή Tony Holland και του Καθηγητή Simon Baron-Cohen.
Σήμερα είναι ερευνητικός συνεργάτης του Πανεπιστήμιου του Cambridge με
αντικείμενο το φάσμα του αυτισμού. Παράλληλα διδάσκει σε ελληνικά και ευρωπαϊκά
Πανεπιστήμια.
Επίσης το 2013 ίδρυσε και ανέπτυξε το τμήμα Εργοθεραπείας του
Μητροπολιτικού Κολλεγίου το οποίο σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Queen
Margaret του Εδιμβούργου στο Ηνωμένο Βασίλειο προσφέρει προπτυχιακές
σπουδές Εργοθεραπείας σε πανεπιστημιακό επίπεδο (επισυνάπτεται και η σχετική
βεβαίωση του πανεπιστημίου Queen Margaret του Εδιμβούργου). Αξίζει να
σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών το 2016-2017 πέρασε εκτενή
έλεγχο και έλαβε πιστοποίηση από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Εργοθεραπευτών
(World Federation of Occupational therapists -WFOT Minimal Standards in OT
Education, 2016).
Τέλος από το 2016 είναι εκλεγμένο μέλος στο Διοικητικό
Συμβούλιο του Ευρωπαϊκού Δικτύου για την Εργοθεραπεία στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση https://enothe.eu/; (επισυνάπτεται και η σχετική βεβαίωση του
οργανισμού).
Τα τελευταία 10 χρόνια εργάζεται στην Ψυχοπαιδαγωγική υπηρεσία
του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Κολλέγιο Αθηνών) με αντικείμενο
την υποστήριξη των μαθητών και των μαθητριών που αντιμετωπίζουν ατομικές
δυσκολίες, ακαδημαϊκές αδυναμίες και γενικότερα προβλήματα κοινωνικής ένταξης.
Στόχος της υπηρεσίας σε συνεργασία με τους γονείς των μαθητών, την Διεύθυνση
και τους Εκπαιδευτικούς είναι η ενίσχυση των δεξιοτήτων των μαθητών, η προώθηση
ποιοτικών σχέσεων και η δημιουργία θετικού κλίματος που προάγει την ανάπτυξη και
την μάθηση. Στο πλαίσιο αυτό ασκείται ατομική συμβουλευτική σε μαθητές που το
έχουν ανάγκη, ομαδικά προγράμματα πρόληψης που εφαρμόζονται στην σχολική
κοινότητα. Παράλληλα η ψυχοπαιδαγωγική υπηρεσία εκτελεί αξιολόγηση σχολικής
ετοιμότητας σε παιδιά νηπιαγωγείου και πρώτης δημοτικού και επικοινωνεί με
Ιατροπεδαγωγικά Κέντρα & ΚΕΣΣΥ. Σε αυτό το πλαίσιο δράσης υποστηρίζονται
συστηματικά και μαθητές και μαθήτριες στο φάσμα του αυτισμού σε όλες τις σχολικές
βαθμίδες.
Ακόμη για δύο χρόνια έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου
του Δημοτικού Βρεφοκομείου της Αθήνας, του οργανισμού που διοικεί όλους τους
παιδικούς σταθμούς του δήμου Αθηναίων. Τέλος είναι μέλος της επιστημονικής
επιτροπής του Ελληνικού Συλλόγου για το Σύνδρομο Aspeger (Ελσσα), και της
Επιτροπής Ασφάλειας του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος του Σώματος
Ελλήνων Προσκόπων