ΞΕΦΤΕΡΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
O Ξεφτέρης Στέφανος σπούδασε Μαθηματικά στο τμήμα Μαθηματικών του Α.Π.Θ, με κατεύθυνση εφαρμοσμένα μαθηματικά και έκανε το διδακτορικό του στο Εργαστήριο Κατανεμημένων Συστημάτων και Διαχείρισης Γνώσης της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του Ε.Μ.Π.
Έχει εργαστεί ως επιστημονικός συνεργάτης του Ε.Π.Ι.Σ.Ε.Υ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών) του Ε.Μ.Π και της Ιατρικής σχολής του Α.Π.Θ, αναπτύσσοντας αλγορίθμους νευρωνικών δικτύων για εφαρμογές υπολογιστικής όρασης. Συμμετείχε επίσης ως τεχνικός μάνατζερ ευρωπαϊκών προγραμμάτων (Horizon 2020) στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της διαχείρισης big data. Από το 2017 εργάζεται ως επιστημονικός συνεργάτης του Παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας διδάσκοντας το μάθημα «Εκπαιδευτική Ρομποτική», ενώ το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 διδάσκει και τα μαθήματα «Ανάπτυξη διδακτικών σεναρίων STEAM με χρήση ρομποτικής» και «Ανάπτυξη ψηφιακού διδακτικού υλικού». Tα γνωστικά αντικείμενα απασχόλησης και έρευνάς του στο πανεπιστήμιο αφορούν στην εκπαιδευτική ρομποτική και τα περιβάλλοντα μικτής και επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει αρκετές ερευνητικές εργασίες δημοσιευμένες. Είναι μέλος του editorial board του ερευνητικού περιοδικού «Engineering,Technology and Applied Science Research»
Πρόσφατες δημοσιεύσεις
[1] Σ Ξεφτέρης, Μ Ντιβανίδου, Γ Παλαιγεωργίου, “Διδακτική πρόταση χρήσης περιβάλλοντος μικτής πραγματικότητας και ρομποτικής για τη διδασκαλία κλασμάτων με αριθμογραμμή”, 6o Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (EEΠΕΚ 2020)
[2] Ε. Ζουμπουρτικούδη, Σ. Ξεφτέρης, Γ. Παλαιγεωργίου, “Δημιουργώντας απτές προσομοιώσεις με εκπαιδευτικά ρομπότ: Μια εφαρμογή μικτής πραγματικότητας για την εκμάθηση του κύκλου ημέρας/νύχτας,” 5o Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (EEΠΕΚ 2019).
[3]G. Palaigeorgiou, K. Kamarina, T. Bratitsis, and S. Xefteris, “Parental mediation of tablet educational use at home and at school: Facilitators or preventers?,” in International Conference on Interactive Mobile Communication, Technologies and Learning (IMCL2017), 2017, p. 339.
[4]S. Xefteris and G. Palaigeorgiou, “Mixing Educational Robotics, Tangibles and Mixed Reality Environments for the Interdisciplinary Learning of Geography and History,” Int. J. Eng. Pedagog., vol. 9, no. 2, pp. 82–98, 2019.
[5]S. Xefteris, G. Palaigeorgiou, and A. Tsorbari, A Learning Environment for Geography and History Using Mixed Reality, Tangible Interfaces and Educational Robotics, vol. 917. 2019.
[6]G. Palaigeorgiou, D. Tsapkini, T. Bratitsis, and S. Xefteris, “Embodied learning about time with tangible clocks,” in Interactive Mobile Communication Technologies and Learning, 2018, pp. 477–486.
[7]Σ. Ξεφτέρης, Γ. Παλαιγεωργίου, “Η Εκπαιδευτική Ρομποτική ως προπτυχιακό μάθημα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας,” in 3ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), 2017, pp. 388–396.